05 feb

Optimaliseren Evenement Logistiek van Red Bull

Een kostenreductie t.o.v. de vorige leverancier, kwaliteitsverbetering en tijdsbesparing in handeling voor Red Bull medewerkers.

Aanpak

Energiedrank-, en Marketingconcern Red Bull organiseert op jaarbasis meer dan 1500 evenementen. Racktime is sinds januari 2017 aangetrokken als partner op gebied van evenement logistiek in Nederland. URD faciliteert 24/7 het online Local Marketing & Eventmanagement platform.

Hoe ontzorgen wij met Racktime Red Bull?

  • De opslag, schoonmaak en reparatie van alle materialen;
  • Projectorganisatie en afstemming met klant en locatie;
  • Opbouw en installatie op locatie;
  • Aankleding van de locatie;
  • Continue optimalisatie van het logistieke proces;
  • Opzet Local Marketing & Eventmanagement platform en monitoring bestelsysteem voor evenement materiaal;
  • Aanvullende diensten zoals standbemanning en logistieke ondersteuning tijdens evenementen.

Red Bull en Racktime werken samen via onze Salesforce community wat resulteert in korte lijnen tussen de aanvragen en het projectmanagement. Niet alleen Racktime en Red Bull profiteren van deze transparante manier van werken maar ook andere betrokken leveranciers van Red Bull maken gebruik van dit platform.

Deze aanpak en structurele samenwerking heeft geleid tot transparantie & inzicht in gehele proces, efficiënte communicatie, inzicht in kosten per afdeling, evenement en persoon en een KPI dashboard om service niveau te monitoren.

Het resultaat

  • Kwaliteitsverbetering -> 9+ score op NPS;
  • 20% tijdsbesparing in evenement planning voor Red Bull medewerkers;
  • Kostenbesparing van meer dan 20% ten opzichte van vorige leverancier.
Volg ons en vind ons leuk!